14. september 2011

Drypstensgrotterne i Nerja

På spansk La Cueva De Nerja blev opdaget ved en tilfældighed i 1959 af 5 unge mennesker som havde besluttet sig for at gå på flagermusejagt. Det viste sig hurtigt at de ikke var de første der havde betrådt grotterne, idet man fandt skelleter af menneskeracen Cro-Magnon, fra formentlig 100.000-40.000 år f. Kristus. I dag er grotterne en af de helt store turistattraktioner hernede på Solkysten og absolut noget man bør se.

Vi valgte at køre der ned i formiddags og var der så tidligt at vi var blandt de første der var der. Dog måtte vi først nyde synet af disse får, som der ikke var andet at gøre ved, end at vente til de var væk fra vores rute :0)
Så gik turen til Nerja og vi fik smidt bilerne og købt billetter og begyndte nedstigningen. Desværre måtte vi ikke tage billeder dernede, så det blev kun til et enkelt.

Jeg er ikke så hurtig på trapperne på grund af mit knæ, men ned kom jeg da og de andre ventede da også på mig, så jeg kom hjem igen.

Skulle i nogen sinde komme den vej forbi, så tag ind og se grotterne, det er et imponerende flot skue, stå dybest ned i grotterne og føle sig til en helt anden verden. Det er utroligt at nogen har kunnet overleve dernede for mange tusind år siden. Men har har de haft tryghed fra vilde dyr og andre menneskestammer.
Børnene blev jo tvunget til at lave lektier i går, men som i ser har mindst et af dem overlevet og blevet glad igen.

Så gik turen hjem og vi skulle lige forbi den lokale Lidl og handle et par småting. Rikke havde lovet at lave Pizza på min fødselsdag i næste uge, men vi har haft problemer med at finde gær - heller ikke Lidl kunne afhjælpe det problem, så det bliver første til noget når vi kommer Danmark.

Turen opad knolden, gik helt uden at støde ind i lastbiler og fåreflokke

Vi har lært at forstå hvorfor Spaniolerne holder Siesta - her bliver drønvarmt midt på dagen, heldigvis er Steve og Niels' hus køligt inden i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar